Te koop: SAAB
900i 1985 LPG
Hier bied ik te koop aan mijn SAAB 900i.
Interesse? Doe een bod op marktplaats
Deze SAAB zal op de onderdelendag
van de SAABclub
te bezichtigen zijn!
(Zaterdag 15 april 2006 Rhenen,
klik op onderdelendag
voor details)
Vragen? mailmichiel@yahoo.com
Op 7 juni 1985 werd ik afgeleverd door SAAB garage Klunder
in Deventer. Ik was toen een mooie leisteen blauwe 900
2 deurs met injectie motor. Voor die tijd een luxe
uitvoering. Een schuifdak, stuurbekrachtiging, een buitentemperatuurmeter, centrale portier vergrendeling, getint glas, zwarte
raamlijsten en een Vialle gasonderbouw installatie!
Van mijn eerste eigenaren weet ik niet veel
meer het zijn er 2 of 3 geweest, de laatste was een fotograaf uit Harfsen. Op 3 oktober 1997 ontmoette ik mijn huidige
eigenaar.
Ik had toen ongeveer
Ik had een paar kleine plekjes maar mijn nieuwe eigenaar was erg
gelukkig met mij. Dagelijks reed ik van Maastricht naar Roermond, bijna een
jaar lang. Mijn eigenaar ging verhuizen, naar het Utrechtse Achterberg en ik
ging mee. Hij had inmiddels een andere baan en reed
stad en land af met me. Totdat hij in het najaar van 1998 van zijn werkgever in
een lease auto moest. Doordeweeks stond ik meestal stil en moest een Audi A3 het werk doen. Maar in het weekend was het mijn
beurt. Met het dakje open toerenden we samen Nederland rond.
In de zomer van 1999 besloot mijn baasje dat het te duur werd,
bijtelling voor een lease auto en wegenbelasting voor mij, dus op 4 juli werd
ik verkocht aan een vriend van een vriend. Die liefde duurde niet lang en op 29
mei 2000 kwam ik mijn vorige baasje weer tegen. De
heimwee was van beide kanten zo groot dat hij me meenam! Inmiddels had ik al zo’n
De winter 2001/2002 geloof ik heb ik in de
schuur doorgebracht voor een groot deel. Totdat ik in september 2002 weer klaar
werd gemaakt voor een nieuwe APK. Een fuseekogel een koppelingscilinder wat
laswerk aan de voor- onderzijde en nog wat kleine dingen. Op 10 september 2002
mocht ik de weg weer op. De vriend van mijn baasje had inmiddels
zijn rijbewijs gehaald en reed met mij van Delft naar Renkum één keer per week
en af en toe wat in de randstad. Vanaf de begin juni
2004 werd ik weer dagelijks gebruikt voor woonwerkverkeer Renkum - Nijmegen
(ruim
De pret mocht niet lang duren. Op 10 september 2004 liep mijn APK af.
Bij SAAB specialist Wijlhuizen werd geconstateerd dat er laswerk nodig was aan
de bevestigingspunten van de draagarmen van de voorwielen. Er werd een SAAB
9000 CS uit 1993 aangeschaft en ik verdween in de schuur.
Heel af en toe kom ik nog eens uit de schuur en wordt er illegaal een
klein stukje met me gereden en wordt ik gewassen. Zoals vandaag. Dat vind ik
heerlijk, even starten en mijn motor draait, op LPG of op benzine, dat maakt me
niet uit. En dat terwijl mijn klokje inmiddels op
Ik moet nu ruimte maken voor een 900 turbo uit 1981. Hopelijk heb jij
interesse in me. Al moeten er wel wat dingetjes gebeuren (laswerk aan de
draagarmen van de voorwielen, ik heb geen antenne meer, mijn velgen en banden
zijn niet de beste meer (mijn LM wielen zijn inmiddels
door een SAAB 99 uit 1975 geannexeerd) en vast nog wel wat punten al weet ik
niets ernstigs zo, een andere radiator misschien). Graag zou ik weer op de weg
willen en een nieuwe eigenaar gelukkig maken. Mocht dat er niet inzitten dan
kan ik misschien nog als donor dienen voor een andere SAAB,
al moet ik dan wel een traantje laten….
Kortom: van
liefhebber:
900i
2 deurs
met wat werk, geen APK,
Voor de
duidelijkheid de auto wordt verkocht met de winterbanden op stalen velgen en
niet met de LM velgen zoals op sommige foto’s.
Interesse?
Doe een bod op marktplaats
Deze SAAB
zal op de onderdelendag
van de SAABclub
te bezichtigen zijn!
(Zaterdag 15 april 2006 Rhenen,
klik op onderdelendag
voor details)
Vragen? mailmichiel@yahoo.com of bel ‘s avonds
0317-313804